چند سوال بسیار مهم که قبل از اجرای پادکست باید از خودتان بپرسید!!!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 67
نویسنده : rahman sadeghi

 

معمولا تمامی مارکتر ها در سراسر جهان، زمانی که میخواهند پادکستی راه‌اندازی کنند به این فکر می کنند که آیا مفهوم برند و یا اهدافی که درنظر دارند را می توانند در آن قرار دهند یا خیر.
به همین دلیل موارد بسیار زیادی درنظر گرفته می شود و درنهایت مجموعه ای از سوالات با محوریت یک سوال اصلی ایجاد می شود تا بر اساس آنها، پادکست آماده تولید شود.

در اینجا یک سوال اساسی مطرح است که معمولا افراد زیادی به آن توجه نمی کنند و آن این است:

 

” آیا شما از میکروفون خوبی استفاده می کنید؟ “

 

تقریبا 99درصد از تسلیحات شما در این جنگ، همین میکروفن شما است. شما می توانید میکروفون های حرفه‌ای مورد نظر خودتون را به راحتی به امانت بگیرید.
فقط یک لحظه به این جمله فکر کنید: آیا شما ترجیح می دهید به یک پارکست کسل کننده با کیفیت عالی گوش کنید یا به یک پادکست جذاب با فناوری های پیشرفته؟

درحقیقت پادکست شامل سه بخش می شود: بخش اجرا، فصل بندی و ایده های زمان اجرا می شود که می‌توان آنرا عوامل حیاتی هر پادکست نیز نامید. گوینده با داستان سرایی خود باید بتواند حس کنجکاوی را در شنونده ایجاد کند و برای آن الهام بخش باشد. در اینجا شما باید به عنوان مارکتر تصمیم بگیرید آیا میکروفونی که درحال استفاده از آن هستید خوب است یاخیر! و اگر خوب نیست، چه میکروفونی باید تهیه شود؟

 

” تمامی پادکست ها نیاز به هوش و استعداد دارند. باقی موارد تنها محرک هستند! “

 

در اینجا ما قصد دارید روش هایی را با شما درمیان بگذاریم تا بتوانید به عنوان یک مجری، بازخورد بهتری دریافت کنید.

گویندگان حرفه‌ای همیشه به قوانین طلایی پایبند هستند

رسانه های صوتی برای بسیاری از افراد عجیب است و فکر می کنند تولید آن کار بسیار ساده‌ای است ولی واقعا اینطور نیست! اینکه صحبت کردن یکی از پایه‌ای ترین و البته قدرتمند ترین راه های ارتباطی میان انسانها است دلیل نمی شود تا شما بتوانید به راحتی با صحبت کردن پشت میکروفون به گوینده‌ای حرفه‌ای تبدیل شوید.
شما می توانید با درنظر گرفتن قوانین طلایی در پس ذهن خود، بهترین تصمیمات را برای شنونده های خود بگیرید.

از نظر ما، صوت یک رسانه خطی است و کاربران می توانند بر روی آن جلو عقب رفته، آنرا اجرا و یا متوقف کنند. “البته اگر خوش شانس باشید تا کاربران حاضر باشند چندین بار صوت شمارا گوش داده و این کار ها را انجام دهند.”

در حقیقت قانون طلایی در رسانه های صوتی این است: شنوندگان خود را تا انتها همراهی کنید.

رسانه صوتی کاملا صمیمی است و ما می توانید این دوستی و صمیمیت را با استفاده از رسانه های دیجیتالی، به راحتی گسترش دهید و در اختیار همه قرار دهید. شما می توانید حتی آنرا به دنیای واقعی تبدیل کنید و این حس را به شنوندگان خود دهید که انگار یک دوست قدیمی با آنها در حال صحبت کردن است.
این یک عادت بازاریابان است که علاقه دارند هر 30 ثانیه توجه شنوندگان را به خود جلب کنند. ” زمانی که شما توجه و اعتماد شنوندگان را به خود جلب کرده‌اید، راه رسیدن به هدف هایی که بازاریابان امیدوار هستند به آن برسند راحتتر می شود. ”

افراد به راحتی همه چیز را فراموش می کنند و به همین دلیل است که یادآوری ذهنی، یکی از مهمترین تکنیک در تمامی پلن های تبلیغاتی به شمار می آید. در حقیقت یادآوری ذهنی چیزی فراتر از یک تکنیک است و اگر همیشه بر روی این روال قرار داشته باشید، مسیری عالی برای شما ایجاد خواهد کرد.
سوالی که اینجا پیش می آید این است که: شما گفتید پیروی از قانون طلایی مفید است و هربار باید مواردی را یادآوری کنیم! آیا این در پادکست های سریالی خسته کننده نمی شود؟ آیا هر اپیزود را باید با یک تیزر تبلیغاتی سرد شروع کنیم؟

اجازه دهید با مثالی توضیح دهیم.

شما باید قبل از اینکه شنونده بتواند کل برنامه قبل را با استفاده از آنچه گذشتی که شما معرفی می کنید، به اتمام برسانید و این باید در مدت زمانی کوتاه انجام شود. اگر امکان چنین چیزی را ندارید پس بهتر است کاملا متفاوت از رقبا عمل کنید. به عنوان مثال می توانید اپیزود های خود را با تقل قول اجرا کنید:

” همانطور که در اپیزود قبلی با جناب آقای شکوری در خصوص اقتصاد و نقش نرم افزار های حسابداری در افزایش بهره‌وری کسب و کار صحبت کردیم متوجه شدیم که حدود 95 درصد کسب و کار هایی که شیوه حساب و کتاب خود را از حالت دفتری به نرم افزار حسابداری منتقل کرده اند، مدیریت بهتری بر روی کسب و کار خود داشته و رشد بسیاری بالایی را تجربه کرده اند.”

 

اگر ده ها، صد ها و یا هزاران نفر وقت خود را به شنیدن صحبت های شما اختصاص می دهند، آیا کار شما به عنوان بازاریاب ساده نخواهد شد؟ همه این موارد با مدیریت پادکست ها به عنوان یکی از درگاه های بازاریابی صورت خواهد گرفت.

گوینده عالی با شنوندگان خود ارتباط برقرار می کند

بسیاری از گوینده گان علاقه‌ای به ارتباط بر قرار کردن با شنوندگان خود ندارد زیرا فکر می کنند گروه بسیار زیادی از افراد در حال حاضر در حال گوش دادن به پادکست هستند و قادر به پاسخگویی به آنها نخواهند بود.

این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از مخاطبان شما از نیمه های راه به شما ملحق می شوند و این دقیقا شبیه  دیدن یک سریال از اواسط فصل است.  در این حالت اگر شما بخواهید تمامی آموزه های خود را تکرار کنید، برای افرادی که از قبل با شما همراه بوده اند خسته کننده خواهد شد و اگر همینطور ادامه دهید برای کسانی که به تازگی به شما پیوسته اند نیز گنگ خواهد شد. به همین دلیل است که شما نیاز دارید تا ارتباطاتی با شنوندگان خود داشته باشید تا بتوانید این مشکلات را برطرف کنید.

پس در این حالت تصوراتی که شما دارید بسیار کشنده است و باید درنظر نگیرید. اینکه شما با چند شنونده ارتباط برقرار کرده باشید و آنها عدم رضایت داشته باشند دلیلی بر ادامه ندادن مسیر نیست! این ارتباطات بسیار ظریف هستند، چراکه مجری باید نقش یک ستاره را برای شنونده خود بازی کند. اینطور نیست که یک مجری، راهنمایی عالی برای شنونده باید باشد، بلکه باید شانه به شانه شنونده ایستاده و تمامی پیچیدگی ها و مشکلات را برطرف کند. درحقیقت مجری کاشف چیزی است که می خواهد آنرا در قالب یک داستان و یا یک میهمان جذاب با شما درمیان بگذارد.

بله گوینده می تواند یک صدای تنها باشد، و بازهم بله گوینده می تواند یک شخص مشهور بوده یا از طریق پادکست های خود به شهرت برسد؛ اما این مخاطب است که باید شمارا انتخاب کند تا آیا با شما تا انتهای مسیر همسفر شود یا خیر.

گویندگان عالی با مخاطبان خود همسفر می شوند

بسیاری از افراد ذهن را مانند کمدی پر از پرونده میدانند که تمامی دانسته ها و خاطرات در آن قرار دارد. ما کاری نداریم این تصور درست است یا خیر ولی اگر این مثال را درنظر بگیریم، باید به صورت کاملا برنامه ریزی شده و هدفمند باشیم تا بتوانید به درستی پرونده خود را در کمد ذهن مخاطب جای دهیم و این کار به میزان زیادی خلاقیت، هوش و استعداد نیاز دارد.

آیا توجه کرده اید که در برخی برنامه ها، با اینکه مجری زمان زیادی را درباره موضوع مورد بحث گذاشته و به طور قطع جواب را میداند باز در جواب از کلمات مبهمی مانند “شاید” استفاده می کند؟

بله، این همان سفری است که درباره آن صحبت می کنیم! گویندگان میدانند آخر داستان چیست ولی اینگونه شمارا با خود به سفری می برند تا دانسته های خود را به شما به اشتراک بگذارند. در این مسیر شما زمان را احساس نخواهید کرد و صمیمیت بیشتری با مجریان برنامه خواهید داشت.(اگر همان اول جواب را به شما دهد، تمامی این موارد ازبین خواهد رفت)

رسانه صورتی را مانند خودرویی درنظر بگیرید که شما راننده آن هستید و شنوندگان شما، سرنشینان آن. در این مسیر شما هستید که مسیر را به شنوندگان خود نمایش می دهید. پس تمامی تلاش خود را بکار بگیرید تا راهنمایی عالی برای هم مسیر های خود باشید.

مجریان حرفه ای از نشانه گذاری ها استفاده می کنند

نشانه گذاری ها یکی از مهمترین تکنیک ها در گویندگی است. برای مثال اگر شما درحال ارائه مساله ای مهم هستید، و نتوانید با نشانه گذاری در بیان خود برخی اطلاعات مهم را به شنونده انتقال دهید، او شروع به گوش دادن خواهد کرد و هرچه بیشتر تمرکز کند، به دلیل عدم نشانه گذاری، بیشتر گیج و گم خواهد شد. به همین دلیل باید از نشانه گذاری ها در زمان گویندگی استفاده کنیم.

آیا سوال شما این است که چگونه نشانه گذاری کنیم؟

نشانه گذاری در کتاب به معنای دسترسی سریع به مطلب مورد نظر است. در اینجا این نشانه گذاری می تواند بدین شکل باشد: “همه ما فکر میکردیم که دولت مخصوصا اینترنت موجب کسادی بازار شده تا اینکه …. ”
در این لحظه شما هم می توانید به اپیزود یا بخش های قبلی همین اپیزود روید و یا درکی عامی را با استفاده از بحث های فعلی به چالش بکشید. این یک روش کاربردی از نشانه گذاری در پادکست می باشد.

یک مثال دیگر: ” جناب آقای … شما برای برند های مختلف پارکست تولید می کنید و هم مجری آنها و هم مجری مورد علاقه من هستید. من عاشق اینم که بدونم چطوری این کار رو انجام میدید و اونهارو هدایت می کنید. میتوانید بیشتر در این مورد صحبت کنید؟ ”

آیا نشانه گذاری هارا دیدید؟ گوینده به زیبایی مسیر مشتری را تنظیم کرد تا جزئیات مهم آینده را بدست بیاورد! دوباره آنرا بخوانید!!!

گویندگان حرفه‌ای، سوالات درستی را برای رسیدن به اهداف خود طرح می کنند

اگر نقل قول ها و لحظاتی مناسب را شنوندگان دریافت کنید همه برنده می شوند: هم تیم محتوایی ، هم میهمانان و هم اپیزود نهایی شما. اجازه ندهید میهمانان غوغا کنند و برنامه را به دست بگیرند، آنهارا به آرامی قطع کنید! اجازه ندهید میهمانان از تربون شما استفاده کنند، داستان های خود را بگویند و یا شوخی کنند! شما نه تنها محوریت مذاکره، بلکه مسیر و حتی تن‌صدا را نیز باید مدیریت کنید.

سوالاتی درست انتخاب کنید تا در زمان لزوم به سمت میهمان شلیک کنید.

این سوالات می توانند در قالب ” درمورد … به من بگویید” یا ” چه احساسی داشتی … ” باشد.

برای مثال درمذاکره با یک کارآفرین می توان گفت “در مورد روند جذب چند مشتری اول خود برایم بگویید.” او ممکن است پاسخ دهد ، “خوب ، من فکر می کنم به طور کلی ، هنگامی که شما به عنوان بنیانگذار شروع می کنید ، شما باید…” .
بله نقطه از دست رفته است. این کارآفرین خیلی عام شد. من هنوز جزئیات داستان را می خواهم بنابراین پیکان بعدی خود را شلیک می کنم: “آیا می توانید نمونه ای برای من بیاورید؟”

 

درنهایت باید این نکته را یادآوری کنیم؛ برای داشتن یک پادکست عالی، جدایی از مجری خوب و سناریویی جهت انجام آن، نیاز به میکروفونی مناسب با کار خود دارید تا بتوانید بازخورد های عالی بگیرید. در این صورت است که می توانید نرخ بازگشت سرمایه خود را مثبت کرده و به اهداف تبلیغاتی خود برسید.

 

 

منبع:  https://holoo.co.ir/some-very-important-questions-to-ask-yourself-before-running-the-podcast






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: